Befolkning og sundhed
|
Indendørs støjpåvirkning
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Sundhedstilstand
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Svage grupper
(f.eks. handicappede)
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Friluftsliv/rekreative interesser
|
Â
|
x
|
Â
|
Ekstensiv landbrugsdrift kan flere steder anvendes aktivt til at vedligeholde naturområder og landskaber. Her er der tale om en tydeliggørelse af allerede eksisterende retningslinjer fra Kommuneplan 2009.
|
Begrænsninger og gener overfor befolkningen
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Biologisk mangfoldighed (flora og fauna)
|
Dyreliv
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Planteliv
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Sjældne, udryddelsestruede el. fredede dyr, planter el. naturtyper
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Eventuelle nærliggende naturbeskyttelses- og fuglebeskyttelsesområder
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Habitat-områder
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Spredningskorridorer
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Naturbeskyttelse jf. § 3
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Grønne områder
|
Â
|
X
|
Â
|
Kan være både positivt og negativt afhængigt af landbrugstypen. Derfor særlige restriktioner i udpegede beskyttelsesområder. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Skovrejsning/skovnedlæggelse
|
X
|
Â
|
Â
|
Skovrejsningsområderne er ikke udpeget som særligt værdifuldt landbrugsområde. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Fredning
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Landskab og jordbund
|
Landskabelig værdi
|
Â
|
x
|
Â
|
Landbruget strider ikke mod den landskabelige værdi.
|
Geologiske særpræg
|
Â
|
x
|
Â
|
Der skal tages hensyn til de geologiske interesser. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Jordforurening
|
x
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning
|
Risiko for jordforurening
|
x
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning
|
Jordhåndtering/flytning
|
X
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning
|
Vand
|
Overfladevand, herunder påvirkning af vandløb og vådområder
|
x
|
Â
|
Â
|
Dræning har en påvirkning. Der er dog ingen ændringer i forhold til Kommuneplan 2009.
|
Udledning af spildevand
|
X
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning
|
Grundvandsforhold
|
Â
|
X
|
Â
|
Indenfor nitratfølsomme områder er der særlige regler for landbrugsdriften. Indgår allerede i Kommuneplan 2009.
|
Risiko for forurening af grundvandsressourcer
|
X
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning
|
Luft
|
Luftforurening (støv og andre emissioner)
|
Â
|
x
|
Â
|
Lugtgener. Er reguleret i anden lovgivning.
|
Emissioner fra eventuel trafik til og fra området
|
X
|
Â
|
Â
|
Er reguleret i anden lovgivning.
|
Støj
|
Støj
|
x
|
Â
|
Â
|
Der kan være lokale støjkilder – også fra markarbejder. Men typisk ikke varige. Uændret fra tidligere.
|
Vibrationer
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Trafik
|
Trafikafvikling/belastning
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Støj
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Energiforbrug
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Sikkerhed
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Risiko for ulykker
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Klimatiske faktorer
|
Eventuel påvirkning af klima
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Kulturarv
|
Kulturhistoriske værdier
|
x
|
Â
|
Â
|
Landbrugslandskabet fastholdes.
|
Arkitektoniske værdier
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Kirker
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Arkæologiske værdier
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Fredede eller bevaringsværdige bygninger
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Ressourcer og affald
|
Arealforbrug
|
x
|
Â
|
Â
|
Arealanvendelsen er rimelig i forhold til aktiviteten. Uændret fra Kommuneplan 2009.
|
Energiforbrug
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Vandforbrug
|
X
|
Â
|
Â
|
Styret af anden planlægning.
|
Produkter, materialer og råstoffer
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Kemikalier, miljøfremmende stoffer
|
x
|
Â
|
Â
|
Styret af anden lovgivning.
|
Affald, genanvendelse
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Byøkologi /Agenda 21/ CO2
|
x
|
Â
|
Â
|
Gårdbutikker, besøgslandbrug, økologiske brug er positive elementer. Intensive landbrug kan være mere negative elementer. Uændret fra Kommuneplan 2009.
|
Visuel effekt
|
Arkitektonisk udtryk
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Lys og/eller refleksioner
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Sikkerhed
|
Kriminalitet
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Brand, eksplosion, giftpåvirkning
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
Socioøkonomiske effekter
|
PÃ¥virkning af sociale forhold
|
X
|
Â
|
Â
|
Â
|
PÃ¥virkning af erhvervsliv
|
Â
|
x
|
Â
|
Et mindre erhvervsliv i Halsnæs Kommune, men et gammelt traditionelt erhverv. Uændret fra Kommuneplan 2009.
|